حمله به رادیو پیمان را محکوم می‌کنیم
گزارش‌گران بدون مرز گزارش‌گران بدون مرز

اطلاعيه مطبوعاتی

سه‌شنبه ١٢ دلو ١٣٨٩ 

گزارش‌گران بدون مرز حمله و تخریب رادیو پیمان را محکوم می‌کند و از ماموران  پلیس می‌خواهد در این باره تحقیقات جدی به عمل آورده و عاملان این حمله را بازداشت کنند.

نیمه‌شب دوشنبه ١١ دلو  افراد ناشناس در ولایت بغلان به مقر رادیو پیمان حمله و پس از  لت و کوب کردن محافظ، همه وسائل آن را تخریب یا به سرقت برده‌اند.

"از آغاز سال میلادی خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان بیشتر شده است و فعالیت خبرنگاران به ویِژه در این منطقه را دشوارتر کرده است. گروهای مسلح اسلامی اصلی‌ترین دشمنان آزادی بیان در افغانستان هستند، اما بنا بر اطلاعاتی که به دست ما رسیده است در این منطقه برخی از مسئولان محلی و پلیس نیز در اعمال خشونت علیه خبرنگاران دخالت دارند.

مدیر رادیو پیمان شیر محمد جهش تائید کرده است که بارها به وسیله تلفن از سوی گروهای مسلح اسلامی تهدید شده است. مقر ایستگاه رادیو اخیرا برای امنیت بیشتر تغییر و به محلی نزدیکتر به مرکز بغلان و پلیس انتقال داده شده بود. با این حال در روز حادثه پلیس بسیار دیر به محل حادثه رسیده بود. تاکنون هیج نیرویی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان این حمله را "خلاف آزادی بیان"  اعلام و محکوم کرده است.

در چارچوب همیاری با رسانه های مستقل، گزارش‌گران بدون مرز آمادگی خود را برای حمایت از رادیو پیمان و آغاز به کار مجدد این رسانه اعلام می کند.  


February 3rd, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها